Hur köper jag på Wentzels Webshop

Endast varor med grön köpikon går att beställa i webshopen.

Varor med röd köpikon är tillfälligt slut , men kan beställas via butik 08-240793 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Varorna skickas då så fort de kommer in på lager igen.

När du hittat en vara du vill ha så klickar du på den gröna köpikonen och bestämmer det antal du vill ha.

Varan hamnar då i varukorgen. När du handlat klart klickar du på varukorgen för att ange dina uppgifter och för att bekräfta din beställning.
Är du kund sedan tidigare loggar du in med dina användaruppgifter och slutför köpet enkelt steg för steg.

Leveranstid

Din beställning skickas normalt inom 3 arbetsdagar efter din beställning.

Leveranssätt och fraktkostnad

Paketleveranser sker med Posten och skickas till ditt närmaste utlämningsställe. En del brevpost kan gå direkt till din brevlåda. Pga Prishöjningar från Postnord så har vi from 27/9 ökat vårt fraktpris.

FRAKTEN ÄR ENDAST 69 KR OAVSETT VAD DU BESTÄLLER.

Snabbaste sättet är att betala med kontokort.

Väljer du betalningsvillkor Ecster Faktura tillkommer en Administrativ avgift av 40 kr.
Handlar du på postförskott så får du ringa eller maila butiken och lägga din order. Vid postförskott tillkommer postens avgift på 100 kr.

Leverans till annat land

Vi levererar gärna till andra länder men fraktkostnaden varierar. Kontakta oss därför för en prisuppgift för fraktkostnaden.

Om varan är slut

Du kan inte beställa en vara som är restnoterad på webshopen.

Priser

Alla priser är angivna inklusive svensk moms (f.n. 25%). Vi reserverar oss mot eventuella prisförändringar och för felaktig information orsakad av tekniska eller mänskliga fel.

Försäljning bränsle

Bränsle betraktas som Farligt Gods vilket innebär att det är komplicerat och kostsamt att skicka. I nuläget kan vi endast erbjuda försäljning av bränsle i vår butik. Du kan kan givetvis beställa via telefon eller e-mail och sedan hämta din beställning i vår butik.

Köpvillkor Ecster Faktura - betala efter leverans!

När du betalar via handelsbankens faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
• Få alltid varan innan du betalar
• Betalningstid - alltid 14 dagar
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

En aviavgift om 40 kr per köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%.
Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

Ecster Faktura villkor - finns att hämtas på https://www.ecster.se/

Ej utlösta / hämtade paket

För paket som ej hämtas ut på angivet utlämningsställe kommer vi debitera Postens avgift på 149 kr.

Personuppgifter

Wentzels Hobby AB lagrar dina personuppgifter men inte kredit- och betalkortsuppgifter. Dina personuppgifter används enbart för vår marknadsföring så att du som kund ska kunna ta del av våra erbjudanden. Vill du inte längre ha våra nyhetsbrev loggar du in på "Mina sidor" och avbeställer prenumerationen. Dina uppgifter lämnas aldrig vidare till tredje part.

Öppet köp (butiken)

Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom 14 dagar
Wentzels Hobby AB tillämpar öppet köp om följande villkor uppfyllas:

• Du måste innan köp ange att du vill handla på öppet köp.
• På kvittot görs notering om att öppet köp ska gälla.
• Vid öppnad förpackning gäller inte öppet köp.
• Varans förpackning måste vid retur vara originalskick.
• Giltigt avläsbart kvitto måste kunna visas upp.

Ångerrätt (Internetbutik)

Om du köper en vara på postorder har du enligt distans- och hemförsäljningslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Efter det att du har skickat tillbaka varan återbetalar vi det du betalat för varan. (Har du betalat med kort kan det ta ett par bankdagar innan du har pengarna på kontot).
Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan. Du har som köpare rätt att lätt undersöka varan men den måste vara i oförändrat skick och förpackningen får inte vara skadad. Du får dock inte använda / testa varan.

Som villkor gäller att:
• Varan måste vara komplett i originalförpackning och återlämnas i originalskick.
• Varan får ej vara använd / testad.
• Kontakta oss innan varan skickas tillbaka för ett godkännande
• Om varan innehåller flera förpackningar med tillbehör får dessa ej öppnas.

Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken för skada samt kostnaden för returfrakt..

Spara alltid inlämningskvittot från Posten eller annan fraktleverantör ifall försändelsen skulle försvinna på vägen.
Vi hämtar ej ut paket som skickas till oss mot postförskott.

Returadress:

Wentzels Hobby AB
Box 16118
10323 Stockholm

Transportrisk

Wentzels Hobby AB ansvarar inte för transportskador. Alla transportskador ska göras upp med aktuell speditör. Kontrollera noggrant att leveransen är oskadad när du kvitterar ut leveransen. Notering om eventuell skada måste göras på fraktsedeln / mottagningskvittot som du signerar.
Synliga skador på försändelsen är att betrakta som transportskada. Tänk på att anmäla detta omgående. Se till att spara all dokumentation kring din leverans för att underlätta anmälan.
Anmälan ska göras inom 7 dagar efter mottagandet för att reklamationsrätten ska gälla. Ny vara skickas när speditören tagit på sig ansvaret eller vid annan överenskommelse med kunden.

Reklamationsrätt

Läs mer på www.konsumentverket.se

Reparationsvillkor

På de produkter som ska repareras är normal servicetid 1 - 4 veckor, beroende på produkt och belastning på vår serviceavdelning.

• Undersökningsavgifter
Om felet på inlämnad produkt ej bedöms som garanti skickas normalt ett kostnadsförslag till dig. Kostnad för reparation är 425.- per timme plus eventuella reservdelar.
Önskas retur utan reparation debiteras undersökningsavgift plus Postens returfrakt. Undersökningsavgift debiteras med 425.- per timme dock minst 225.-

• Wentzels Hobbys ansvar för inlämnad produkt
Wentzels ansvarar för inlämnad produkt 3 månader efter det att kunden meddelats eventuellt kostnadsförslag eller fått annan förfrågan där Wentzels är beroende av ett svar för att kunna fullfölja reparationen. Får vi inget svar inom 3 månader utgår vi ifrån att kunden inte längre vill ha produkten och den kan då lämnas till återvinning.

Tvist

Vid eventuell tvist har Wentzels Hobby AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.